I år har det blivit många resor till Portugal. Jag har besökt Lissabon, Porto, Vinho Verde, Douro och Tejo med flera. Som många aver redan vet, älskar jag Portugal och Portugal är ett land som välkomnar vin- och matälskare med öppna armar.

portugal välkomnar dig

Några av artiklarna finns att läsa på DinVinguide.se t ex:

Nu är det dags igen. Resan går till Lissabon för några dagars semester samt Adegga wine market Lisboa 2016. Detta är ett event jag åkt på flera gånger tidigare. I år med fler producenter än vanligt, 60 mot 40 och med egen del med ekologiska viner. Ett utmärkt tillfälle att tempen på nya årgångar samt att möta producenter, vinmakare och vänner så som:

Andre Ribeirinho
Andre Ribeirinho, en av skaparna av Adegga

Om du är på väg till Lissabon och letar efter bra restauranger eller vinbarer har jag skrivit om några i artikeln Vin och restaurangtips om du är på väg till Lissabon. I veckan kommer jag återbesöka flera av dem🙂

Magnus Reuterdahl