Har fotboll och vin något med varandra att göra? Ja när favoritlaget är klart för allsvenskan så har det det – då öppnar man champagne och firar lite extra, inte bara lite utan ganska mycket 😀

Jag kommer från Jönköping och spelade i klubben som ungdomsspelare för många, många år sedan som liten knatte. Sedan dess har de varit laget i mitt hjärta. Jag kommer ihåg när de var nära att ramla ned i femman, jag kommer ihåg matcher i Grimsås och andra småorter i Småland och jag kommer ihåg när polarna fick testa på A-lagsspel i trean på 90-talet. Jag kommer ihåg glädjen när man gick upp i superettan. jag kommer ihåg 9000 på läktaren och det där gemensamma vrålet. Jag kommer ihåg superettan, jag har gått på mellan 5-10 matcher per år – såväl hemma som bortamatcher – det ska jag fortsätta med!

1969 var man uppe i Allsvenskan senast, då var jag inte ens född. Nu är man uppe igen. Ett liv utan Allsvenskan är nu all – jag bryr mig inte ens att Östersund just nu leder med 0-1.

J-södra anno 1955, Rekord Magazinet
J-södra anno 1955, Rekord Magasinet

Skål J-södra – ge mig fler anledningar att öppna upp champagne!

image (1)

Skål Jönköping södra IF och grattis!

Magnus Reuterdahl

