Den senaste månaden har DinVinguide.se, där jag idag skriver mest, haft Portugal som tema. Ni som har följt mig vet att detta är ett land som ligger mig varmt om hjärtat så jag har försökt få ut artiklar om flera av mina favoriter, från olika regioner. Om jag ska nämna en enskild källa som verkligen fått upp mina ögon för Portugal så är det vinmässan Adegga wine market som drivs av mina vänner Andre Riberinho, Daniel Matos, André Cid och Celma Carreira med flera.

Detta bildspel kräver JavaScript.

Dom kommer sannolikt till Stockholm i höst för en Adegga wine market här. Mer info kommer! Tills dess läs lite intressanta inlägg från DinVinguide.se om Portugal och Portugisiska viner:

Portugals port mot väster – Colares Magnus Reuterdahl

Quinta do Vallado – Ett av Portugals bästa vinhus. Anders Levander

Toppviner från Portugal Sofia Ander

Jose Maria Fonseca Fredrik Schelin

Douro svänger – häng på! Magnus Reuterdahl

Joao Ramos – en av Portugals stora vinpersonligheter Sofia Ander

Alentejo vid grillen Magnus Reuterdahl

Quinta de Chocapalha – moderna viner från Lissabon Sofia Ander

Med Vinho Verde & alvarinho i blickfånget Magnus Reuterdahl

Detta bildspel kräver JavaScript.

Så här har du en mängd bra tips om vill utforska Portugal och dess viner, många men inte alla finns att hitta på Systembolaget eller i klickbar näthandel.

Ha en fortsatt trevlig sommar

Magnus Reuterdahl

