Ibland kan livet tyckas var lite för bra. Idag var en sådan dag, en bra restaurang, goda vänner, god mat och gott vin. Kan man be om så mycket mer? Jag är tillfreds!

19 Glas

Restaurangen är som så många gånger förr 19glas i Gamla stan, Stockholm. Här är maten bra, viner finns i multitud och personalen vet precis vad jag vill ha! Kommer du ihåg tv-serien Skål?

Sometimes you want to go
Where everybody knows your name,
and they’re always glad you came.
You wanna be where you can see,
our troubles are all the same
You wanna be where everybody knows your name.

Det är lite så 19glas är för mig. Man kommer hem, man får vad man vill ha och det är bra, man känner sig hemma – är det inte det vi alla vill ha?

Ikväll blev det 4 x Jura från Domaine Labot. Har du köpt vin från Caviste känner du kanske igen namnet. Riktigt bra viner, gillade du Cavists låda kommer du älska detta. Åtminstone gjorde jag det: Mousserande vin och vin gjort på chardonnay, pinot noir och poulsard, varav de tre första var mycket bra och den senare fantastisk!

Jag önskar att det fanns flaskor i överflöd, det gör det inte, så se till att inte köpa den sista flaskan – för den vill jag ha!

Magnus Reuterdahl

