Det bidde inget God Jul inlägg, har legat nedbäddad större delen av julen i influensa/förkylning men nu börjar det kännas lite bättre. Tack och lov. Dock fick jag i mig lite vin på julafton och kanske var det som gav mig livsandarna åter…

julbockar

Till nyåret blir det mer traditionellt, eller, åtminstone lite mer rakt på. Vi är inbjudna så maten har beslutats ovan mitt huvud och det blir grillat. jag har inget emot grillat men har valt viner utifrån detta. Det blir Chateau Musar 2007, läs mer här, och ett klassiskt vin från Rioja: La Rioja Alta 904 Gran Riserva 2001, läs mer här. Givetvis blir det också bubbel, Jacquesson 737, läs mer här, och Soalheiro Alvarinho brutto, som jag inte skrivit om än.

Detta bildspel kräver JavaScript.

Innan dess ska vi dock göra något nytt. Tja vi är långt ifrån först att göra det, men det är första gången för oss. Här ska göras gäddqueneller med hummersås. Har du tips eller recept får du gärna lämna skicka oss en kommentar här, på facebook eller twitter. vad vi dricker till, tja jag beslutar mig under morgondagen men det lutar åt Jura.

Gott nytt år och god fortsättning.

Magnus Reuetrdahl