Imorgon börjar mat-, dryck- och vinmässan Mitt Kök 2014. Du märker att jag trycker lite extra på min favoritdel: VIN. Det har blivit något av en tradition att gå på denna mässa som tidigare hetat det Goda köket – det hette den första gången jag skrev om den 2007, dvs. samma år som jag startade denna blogg. Jag har med andra ord snart hållit på med detta i 7 år.

Mitt kök

Sju år och fortfarande lika kul, nej det är nog roligare, mestadels för att jag har haft glädjen att träffa så många fantastiska människor: vinbloggare, importörer, sommelierer, kockar, matbloggare, vinmakare, producenter med mera. I såväl Sverige som utomlands.

jury-matbloggspriset-2014-0001-alpha-851x315px

Sedan ett par år tillbaka har jag suttit med i juryn till Matbloggspriset, imorgon delas det ut igen – åtta kategorier, åtta pristagare, åtta lysande kommunikatörer. Personer som hittat och tagit nätet i besittning och skapat en plattform i bloggsfären och i sociala medier. Kan man tänka sig en bättre plats att vara på än vid scenen på Mitt Kök imorgon (6 november) 14.15-15.15 och se vinnarna? Du kan också träffa mig (förhoppningsvis – jag befinner mig just nu i ett snöigt Linköping så vi får väl se om jag lyckas ta mig ur snömodden) och Fredrik Schelin samt eventuellt ytterligare några från DinVinguide.se.

Fredrik Schelin och Alexandra Zazzi ledde prisutdelningen 2013 och gör det också i år.
Fredrik Schelin och Alexandra Zazzi ledde prisutdelningen 2013 och gör det också i år.

Men, jo, det finns något ytterligare bättre – på fredag (7 november) har vi en matbloggsträff på mässområdet. Här kommer en stor grupp av Sveriges kreativa mat- och vinkommunikatörer finnas. Här kommer kommer jag prata vin, sociala medier och commuinity med utgångspunkt i nätverket #winelover och DWCC/EWBC, Ilva Beretta från Lucullian Delights kommer att prata fotografi och United Screens kommer att prata om att driva egen matkanal på Youtube. Kommer bli hur bra som helst!

M_Reuterdahl

Så kom och möt mig, oss – alla bakom Matbloggspriset  dvs. juryn:

Jag, Christopher Anderton Deluxive state, Fredrik Schelin Din Vinguide, Ylva Vitorovic, VIVA Communication, Sébastien Boudet, Brödpassion, Therésia Erneborg, Söta Saker, Kinna Jonsson, Fiduser Communication, Kinnas blogg – mormors mat, Ilva Beretta, Lucullian DelightsAlice Brax, Brax on Food, Paul Svensson, Pauls kök och Per Gamlin, Gamlin Zeipel samt hedersmedlemmarna Georg Herlitz, Kollektivet livet.
Christopher Anderton, mannen, myten, Mr Matbloggspriset.
Christopher Anderton, mannen, myten, Mr matbloggspriset.

Möt också vinnarna och de nominerade (vågar inte lova att alla kommer) samt alla som kommer för att se prisutdelning!

Nominerade i år är:

Folkets val

Bästa Dryckesblogg

Bästa Bak- och dessert

Matbloggsprisets Hedersutmärkelse

Bästa Grillinnehåll

Bästa Foto

Bästa Pod/videoinnehåll

Läs gärna mer om Matbloggspriset, vår jury och våra kategorier här.

Magnus Reuterdahl

