Så var det fredag igen och en fredag med två kvartsfinaler. Visst hade det varit schysst att sitta och njuta dessa matcher med ett glas vin eller två, så blir det inte – därav mitt minus.

Igår kom jag hem från Almedalen med en ovälkommen gäst – herr sommarförkylning. Så här slösas inget vin. Med nästäppa, feber och halsont känns vin ganska bortkastat – istället får det bli varm dryck, glass och mycket vila. Efter första matchen känns det som jag nog kunnat sova över den också. Nästa match blir dock förhoppningsvis mer minnesvärd (det blev den – riktigt trevlig)!

La Jota Vineyard 2010 Howell Mountain (474x600)

Om jag hade öppnat upp något tror jag att det blivit ett av ett gäng nyinköpta godbitar, eftersom det är den 4 juli hade det nog blivit vinet ovan: La Jota Cabernet Sauvignon 2010så underbart bra!

Detta och ett antal andra viner hittades i samband med en provning tillsammans med redaktionen på DinVinguide.se hos Winemarket. Några av mina favoriter, plus den ovannämnda, hittar du i bildspelet nedan.

Detta bildspel kräver JavaScript.

Läs mer om vinerna på DinVinguide.se:

Dinvinguide på besök hos Winemarket (Röda viner)

Högklassiga vita viner hos Winemarket, DinVinguide.se redaktionsprovning

Magnus Reuterdahl

