Då är man hemma igen, efter en vecka i Grekland uppdelad mellan Nemea, Aten och Santorini. Inlägg kommer inom kort. Dock måste jag säga att jag är imponerad av vinerna jag provat och regionerna jag besökt – efter detta har jag också hunnit med att fira midsommar i Svedala. Närmast är en vecka med jobb, en vinprovning och sedan Almedalsvecken, kommer vara i Visby – måndag-torsdag lunch om någon vill mötas för ett glas vin innanför ringmuren eller har tips på intressanta aktiviteter. På Almedalen företräder jag fackföreningen DIK!

Grekisk tidning

Resan till Nemea resulterade för övrigt i en artikel i en av Greklands största dagstidningar: Kathimerini och fick med ett antal pratminus, läs artikeln här (om du vill översätta genom google translate rekommenderas att översätta till engelska och inte svenska). Resan dokumenterades också av en filmteam – återkommer om det när filmen är klar.

Borta bra men hemma bäst 🙂

//Magnus Reuterdahl

 

 

