Jag kommer inte semesterstänga bloggen, men mycket av skrivande kan komma att hamna på annan adress, vi får se efter midsommar. Först har jag en del att hinna med. Imorgon kväll efter vad jag vet kommer bli en pressad arbetsdag börjar en dryg veckas semester. Med semester menar jag vinupplevelser! Det hela börjar med att jag ska vara med och fira Penfolds 170 års dag på restaurang Franzén i Gamla stan, Stockholm.

Detta bildspel kräver JavaScript.

När jag fick inbjudan insåg jag att jag glömt bort inte bara Penfolds men Australien ett tag, ibland är det bra att påminnas att det finns en vinvärld utanför den gamla världen. Just Penfolds är ett av de där företagen som påminner en om att stor inte är lika med dålig, tvärtom är man duktiga på att skapa bra prisvärda viner samtidigt som man också skapar några av de mer intressanta vinerna i Nya världen. Det ska bli både kul och intressant att återbekanta sig med Penfolds🙂

nemea_wine_tour_344792_4194v0

Därefter bär det av till Grekland för #Nemawinetour2014 med ett gäng winelovervänner såsom Karina Aggarwal, Benjamin North Spencer, Luiz Alberto, Ana Sofia de OliveiraRoger Kolbu, Rita TothKarin Luize De Carvalho och Jonas De Maere med stort tack till Ted Lelekas som ordnat det hela🙂

Inte nog med detta det blir också ett #winelover hangoutAten samt en liten resa till Santorini mycket tack vare vår underbara Lily Dimitriou🙂

Vi får se hur mycket wifi vi har men jag ska försöka hålla er alla uppdaterade!

Hemkomst beräknas till midsommarafton – förhoppningsvis har jag med mig lite kul saker att dricka🙂

Magnus Reuterdahl