När man bloggar behöver man ibland sätta upp mål, för mig kan det röra vad jag ska skriva om, hur många inlägg jag planerar att skriva, att skriva om ett visst antal viner, viner från en viss region, av viss druva etc.

Ibland ser man vissa mål framför sig, ett tag har det varit komma upp i 1250 inlägg – detta råkade jag dock missa så målet blev 1300 inlägg istället, det har tagit lite mer än sex år att uppnå detta. Det första inlägget publicerades den 15 maj 2007 vilket betyder att jag publicerat cirka 17 inlägg i månaden under ungefär 77 månader. I år har jag med detta inlägg publicerat 230 inlägg och jag ser inget omedelbart slut framför mig även om jag på senare tid också publicerat en del på min engelska vinblogg Testimony of a wine junkie, BKWine Magazine och Hwar fjortonde dag – DinVinguide.se samt på #vintweetupsthlms blogg samt gästinlägg på ett antal andra bloggar.

Vid sidan av detta har bloggen gett massor med kul erfarenheter och vänner, jag har varit på EWBC2010 i Wien, 2011 i Franciacorta, 2012 i Izmir Turkiet och EWBC/DWCC 2013 i Rioja. Jag har varit på Etna och i Marsala med Fermenti Digitali, varit med och startat upp #winelover communitiet och varit med hang-outs i Österrike, Umbrien, Norge, Stockholm och Spanien samt varit med och startat upp vintweetupSthlm och kört ett 10-tal evenemang. Det har också gett mig möjlighet att vara med på två när Vin möter mat och sitter i juryn för Matbloggspriset för andra året. Detta är ett axplock ur allt kul som hänt tack vara denna blogg och det kommer bli mer🙂

Nästa mål är att krossa 1500 strecket – hoppas ni vill hänga med. Själv firar jag detta med en flaska …

Skål!

Magnus Reuterdahl