Jag skriver ofta och gärna om Gamla Stan i Stockholm, jag önskar att alla städer i Sverige hade ett sådant intressant vin- och matcentrum. Ett av de mer intressanta nya inslagen på vinbars/restaurangkartan är Corvina Enoteca, mycket tack vare sitt mod att ta in nya intressanta viner från udda vinregioner blandat med med riktigt bra viner från de traditionella till bra priser.

Foto @vinambassadören
Foto @vinambassadören

Idag fick jag av en slump, eller egentligen via twitter, veta att de har ett riktigt intressant vin inne. Jag provade detta i december 2012 och kommer fortfarande ihåg det som ett av de viner jag verkligen skulle vilja prova igen: Degrassi cabernet franc 2010 från Kroatien, det finns också att beställa via Systembolaget och importeras av Armanos. Jag tänker ta mig dit snabbast möjligast för att prova igen och det rekommendera jag dig att göra också!

Vin ska vara kul och intressant, det ska väcka intresse och det ska var överraskande, mitt minne gör gällande att detta vin uppfyller all dessa krav – i januari skrev jag detta. så mitt tips är ta er till Kornhamnstorg 47 och prova detta eller något annat intressant vin asap!

Magnus Reuterdahl

