Ibland har man turen att vara på rätt ställe vid rätt tillfälle – för mig var detta EWBC (European wine bloggers conference) 2010 i Österrike. Det var där jag hade turen att träffa Luiz Alberto, Andre Ribeirinho, Roger Kolbu och många, många fler. Några av oss var med och skapade #winelover som ett sätt binda samman vinälskare genom sociala medier.

Winelovers (436x600)

Detta har också lett till att vi vid olika tillfällen mötts upp för vinäventyr i olika delar av världen. Nu var det dags för Norge och vad som blev helgernas helg – på allvar vet jag inte riktigt hur jag ska kunna smälta den – det finns också en risk att jag är förstörd för andra vin! Hur som haver, fantastiska viner tillsammans med fantastiska människor!

Detta bildspel kräver JavaScript.

Detta är ett fåtal av de viner vi provade och drack under helgen – i princip alla viner vi provade är värda ett eget inlägg och de kommer så snart jag lyckats smälta de hela och få en viss distans.

cheers (600x399)

Ett stort tack till #winelover och ett ännu större tack till vår värd – Roger!

Magnus Reuterdahl