Jag har funderat på att se om man som vinbloggare kan få möjlighet att gå på Systembolagets dryckesprovningar.

Varför?

Det ger möjlighet att prova fler viner, mer regelbundet, vilket i längden kommer ge ett bättre underlag till såväl bloggen som till de övriga platser jag skriver på. Kanske är det också ett mått på att bloggen börjar bli vuxen, att jag vill ta den till ytterligare en nivå, där jag också tittar närmare på utbudet som en helhet. Idén att ansöka vaknade nog i samband med näthandelsprovningarna och att jag blev medlem i Circle of Wine Writers.

Ansökan är nu inskickad så nu är det bara och vänta och se hur det går – om monopolet är redo för att ta emot en bloggare. Jag måste dock tillstå att jag är lite osäker på hur det ser ut nu – vet du om någon som ”bara” bloggar, dvs inte lever på att skriva om vin, som har tillträde till dessa får du gärna skriva en kommentar eller skicka ett mail.

Magnus Reuterdahl

