I januari fick jag veta att en ny årgång av Julie Balagny var på gång, sedan dess har jag varit och på 19glas ett par gånger och kammat noll. Denna gång stod Peter Bennysson med ett leende på läpparna med frågan: Carioca? Jag – oui!

image

Flurie la Carioca 2011 från Julie Balagny.

Sugar plum fairy came and hit the streets

Lookin’ for soul food and a place to eat

Went to the Apollo, you should’ve seen ‘em go go go

They said, ”Hey sugar, take a walk on the wild side”

I said, ”Hey babe, take a walk on the wild side”

Man säger att den som väntar på något gott aldrig väntar för länge. Jag är inte så säker på det. 2011 var å ena sidan ett dåligt år då man inte kunde producera så många flaskor (så dom kommer ta slut!), å andra sidan producerade Julie ett underbart, vackert vin som är ren poesi i min gom. Smaklökarna skriker mer, hjärnan säger håll käft – det få vet går inte åt – bloggaren i mig säger dock; låt världen veta!

Finns att njuta av på 19glas som just vann årets vinupplevelse av White guide. Stort grattis! Ska också finnas på Ekstedt!

Magnus Reuterdahl

