Neal Martin Pomerol 2

Det här är ingen 50 shades of grey men väl 592 sidor Pomerol. Igår gjorde mina smaklökar en smakresa genom Umbiren, Sardinien (Salute), Österrike (Österrikiska vindagen) och Pomerol (RobersonWine). Den sistnämnda delen en provning där Neal Martins nya bok Pomerol presenterades. Boken är illustrerad grymma foton av Johan Berglund.

Neal Martin Pomerol

Neal Martin
Neal Martin

Jag kommer att återkomma till såväl mina italienska, österrikiska och pomerolska vinäventyr inom kort men idag tänker jag låta nitas av sammetshandsken och känna kraften från Pomerol. Neal Martin utlovar att boken innehåller såväl vinkunskap, historia som anekdoter, dock i en lite annorlunda form. Detta är en vinbok som är skriven för att läsas från pärm till pärm snarare än att användas som uppslagsbok, och i minnet har jag gårdagens provning ringande i skallen. 

Pomerol 2

Roberson presenterade en vinjournalist och författare, en fotograf och en mycket trevlig provning á åtta viner från Pomerol.

Pomerol

Med detta vänder jag blad…

Stort tack till Roberson för inbjudan. Provning och bok ingick och jag var inbjuden som bloggare.  

Magnus Reuterdahl