Idag är det årets fattigaste dag men imorgon kommer påfyllning och således blir det utgång. Då man har avverkat ytterligare en årscykel ska det firas, denna gång med mat och vin på Djuret. För närvarande kör man temat Renkalv från Funäsdalen och viner från Vosne-Romanée men man har en vinkällare med 1488 viner att välja på 🙂

Jag vet inte hur du fungerar men jag tycker det är kul att läsa vintariffer och när jag 1488 potentiella smakupplevelser att dregla över ger förupplevelsen mycket nöje, så de senaste dagarna har jag suttit och vägt årgångar, distrikt och viner mot varandra – just nu tror jag att jag har bestämt mig – men jag tror att ni alla förstår att det är rent skitsnack, för varje gång jag tittar hittar jag något nytt som pockar på min uppmärksamhet. Så många viner, så lite tid, för tunn plånbok – där har ni mina uppenbara problem 🙂

Dock har vi bord förhållandevis sent så något måste vi ju göra innan dess – helt oväntat kommer vi sannolikt ta en en liten fördrink (läs vin) på 19glas. På 19glas vet jag dock vad jag vill ha – en ny årgång av Julie Balagny väntar på förtäring: Fleurie La Carioca 2011.

Jag ser med tillförsikt fram emot morgondagen!

Magnus Reuterdahl

