Pierre Peters 2004 Les ChetillonsNyårsafton står för dörren och 2013 knackar på. Igår blev ett kort mellanspel i Stockholm men trevligt champagnehäng på FiskeLäget, Hötorgshallen – trevligt häng med mycket prisvänlig champagne och givetvis färska ostron och andra skaldjur. Perfekt för ett stopp under shoppingen och ge sig själv lite lyx:)

Hermitage blanc 2006  E. GuigalDärefter blev det stopp på Grodan, Grev Turegatan, där vi fick en ”egen bar” tillsammans med @WineBodySoul, där vi (min sambo, Anna Torndahl & jag) delade en flaska vit Hermitage 2006 från E.Guigal, då han gjorde lite småförberdeldser inför nyåret. Det finns en hel del kul och udda i deras vinkällare som är prisvärt!

Själv hann jag också förbi bolaget för mitt eget nyårsbubbel : Gosset Grand Millésime Brut 2000 – Mycket trevligt bubbel!

Inför nyåret kan ni har jag spridit ut mig en aning: Några vintips har ni på Landleys kök, ett nyårstal finns på DinVinguide.se och den 30/12 kan ni läsa om vilka viner jag kommer dricka på nyåret förutom Gosset, samt möjligen få en inblick i vad vi kommer lyssna på (det är dock mer av ett önskemål) på Vinicast – som gör en liten sammanställning av vad man njuter av i olika delar av världen.

Min kanin ala Pantelleria som jag tänkte göra nu i helgen får dock dröja till framåt mitten av i januari.

God fortsättning

Magnus Reuterdahl

