For an English version scroll down!

Efter några års bloggande, inser att bloggen rullat sedan 2007, har jag nått inlägg nummer 1000 – detta borde väl firas på något sätt 🙂 (vi får se hur) men först ska lägenheten städas klart och tvätt tvättas.

Tills ikväll får jag helt enkelt gå omkring och känna mig lite nöjd med mig själv med att ha uppnått detta mål, eller mål – när jag började fanns inte inlägg nummer 1000 ens med på kartan.

För att fira mitt 1000:de inlägg blev det Alexander Laible Chardonnay Brut 2010. Jag borde kanske kört på något mer exklusivt men detta är ett riktigt trevligt vin från en bra vinmakare jag snubblade över i Tyskland i somras.

Alexander Laibles vingård ligger i närheten av byn Durbach i dalgången med samma namn i Schwarzwalds västsluttning. Han odlar flera druvor, mycket riesling, weisburgunder, chardonnay, Pinot Noir och Lemberger. Jag har provat flera av hans viner, ett gemensamt drag är att de är enkla men eleganta, tydliga med fin frukt och tydliga mineraltoner. En spännande vinmakare att hålla ögonen på om man befinner sig i södra Tyskland.

Stort tack till alla som följer, kommenterar, skickar mail, varuprover och inbjudningar samt inte minst till alla fantastiska människor jag mött genom bloggen och bloggandet, detta det sista är det som gör att det jag alltid närmare mig nästa blogginlägg med tillförsikt – Jag lovar att finnas kvar ett tag till 🙂

Magnus Reuterdahl

_________________________________________________________________________

This is post n:o 1000

I started that on in march 2007 and in less than five years I managed to hit quadruple digits. When I started I never imagined that it would go on for such a long time and blog post n:o 1000 was not even in my mind. I’ll make sure to celebrate this in some way or another.

Though most post are published in Swedish a few has been posted in English as well, though these days I do that sporadically at Testimony of wine junkie.

I would like to thank all the wonderful people and experiences this blog has led me to meet, at EWBC, with fellow winelovers, for all the fantastic wines I’ve gotten to taste, for all the tastings I’ve been invited to – BIG THANKS!

Most of all thanks for all the meetings! I promise to be around, enjoying wine and good food and blog about it for a while yet!

See you at Etna, at EWBC, at #winelovers hangouts, in Georgia or in Sweden – Cheers!

