Ett kul meddelande väntade mig häromdagen med en förfrågan om jag ville sitta med i juryn för matbloggpriset, på vilket jag givetvis tackade – ja.

Matbloggpriset har delats ut sedan 2005 och startades av Christopher Anderton, Mikael Blomqvist och Niclas Sandin.

Priset har haft flera kategorier som kommit och gått, varav en dryckeskategori där undertecknad var nominerad 2008. Man kan ha olika inställning till priser av detta slag, själv tycker jag det är bra att bloggar uppmärksammas. Priset hjälper till att lyfta fram goda exempel på bra skribenter, duktiga fotografer och givetvis matupplevelser samt kreativitet.

Jag ser fram emot att nörda ned mig i matbloggsfloran och förhoppningsvis hitta nya favoriter som kan berika min gom med nya upplevelser och mitt hjärna med ny inspiration.  

Vi ses i cyberrymden!

Magnus Reuterdahl