Som om jag inte har tillräckligt med sidoprojekt så kommer här ytterligare ett. Ni som följt bloggen ett tag vet att jag varit iväg på den europeiska vinbloggskonferensen EWBC (European wine bloggers conference), i år kommer den att gå av stapeln i Izmir, Turkiet, den 9-11 november. Detta är något som jag varmt kan rekommendera, främst för möjligheten att träffa andra virituella vinnördar och bygga nätverk men också för att arrangemanget är bra, om du är intresserad läs mer på EWBCs hemsida.

Varje år, eller åtminstone de flesta åren, har olika EWBC-alumner lyckats få ihop donationer till en eller flera stipendier, detta för att hjälpa andra komma till konferensen. I år bestämde sig min finska vinbloggskollega Aleksi Mehtonen och jag att det var dags för oss att dra vårt strå till stacken. Därför har vi startat projektet the EWBC Scholarship i syfte att samla in pengar via donationer och sponsorer för att skicka minst två vinbloggare eller kommunikatörer till Izmir. Det är viktigt att framhålla att detta projekt är separerat från EWBC.

Vi söker nu er hjälp:

  • Sponsorer,
  • donationer,
  • samt genom att ansöka,
  • eller genom att skriva och dela information om projektet

Vem kan ansöka för ett stipendium? Vi har egentligen inga gränser, men man bör vara aktiv på nätet och skriva eller förmedla något om vin –  och ju mer pengar vi får in desto fler stipendier kan vi ge. Läs mer här! Alla pengar som kommer in kommer att gå till en eller flera sökande.

Om du har frågor om projektet kan du kontakta oss via denna länk.

Magnus Reuterdahl

 

