Dags att leta fram mitran och kräklan samt smörja in sig med myrra för den stora mässan eller så plockar jag fram provningsglaset och letar lämpligt nattvardsvin istället 🙂

Vinordic går av stapeln under veckan – invigningstal redan på onsdag och slutkläm på fredag – själv kommer jag bara att ha möjlighet att gå fredag, jag kommer att twittra från mässan så ni kan följa mig via @reuterdahl.

Ryktesvägen sägs det att det är färre importörer än vanligt, vi får väl se om det stämmer, möjligen kan detta också göra att mässan i sig blir mer fokuserad. Jag hoppas som vanligt på att importörerna passar på tillfälle att visa upp sitt beställningssortiment snarare än butikernas storsäljare; dessa säljer så bra ändå – det är nu ni har chansen att visa upp vad Svensson borde dricka istället för alkoholstinn, skummande BiB-saft – låt dom hitta nya favoriter!

Jag kommer i alla fall att inrikta mig på mindre importörer, på beställningssortimentet och gamla favoriter i nya årgångar. Jag kommer också att gå på några provningar som hålls i samband med och på mässan, bland annat Gaja & Riedel provningen men också Nigab och inte att förglömma #vintweetupSthlm klockan 18-21 på Rådmansgatan 72, läs mer här.

Magnus Reuterdahl

