Trots bristen på inlägg denna vecka har det varit fullt upp, mycket beroende på #vintweetupsthlm som går av stapeln imorgon (22/3) på 19glas. Det är inte så att det i sig tar upp särskilt mycket tid men veckan har gått åt till att arbeta in ett par timmar så man slipper stressa på torsdag. Vidare ska jag på fredag träffa Per Karlsson, BKWine Magazine, och övriga ”reportrar” som liksom jag varit runt och provat  vin hos nätvinhandlare/evinhandlare och ur beställningssortimentet.

Jag har dock en del kul att skriva som kommer framåt slutet av veckan, bland annat Caviste låda CAV 0004 från den spännande producenten Ludovic Chanson i Loire, och Handlavins sortimentsprovning – deadlinen för beställning ligger idag och är du sugen på Österrikiskt rekommenderar jag Artisan Halbturn white & red som jag skrivit om tidigare samt Artisan St Laurent Pure och Sauvignon Blanc Pure, den senare kan dock behöva ligga ytterligare ett par månader för att komma fullt i balans då den tappades på flaska för knappt tre veckor sedan, samt Krutzler Blaufränkisch. Alla riktigt bra viner i lite olika prisklasser.

Twittrar du om vin är du varmt välkommen till 19glas och #vintweetupsthlm i Stockholm, imorgon mellan 18-21 – läs mer här!

Magnus Reuterdahl