Då har jobbet i Linköping börjat, dagspendling och vin går inte riktigt hand i hand:/ dvs tidiga mornar och sena kvällar + långa bilresor går inte riktigt hand i hand; det gäller att vara pigg och fräsch. Men det löser sig efterhand – imorgon ska jag kolla in en övernattningslägenhet och sedan finns ju helgerna🙂. Med detta sagt kommer det skålas i mycket kul vin i helgen under blindprovning med ett gäng andra vinbloggare.

Imorgon har dock en vinlucka uppkommit eftersom jag kommer att gå utbildning på Riksantikvarieämbetet på torsdag – Caviste SE bjuder på tre viner från appellationen Faugères (AOC) eller som det också kallas Coteaux-du-Languedoc Faugères. Området är en del av Languedoc-Roussillon i Frankrike. Mina kunskaper rörande just denna del av Languedoc-Roussillon var/är sisådär – så lite nytt har jag lärt mig efter att ha spanat runt lite på nätet – mer om detta vid ett senare tillfälle. Caviste SE är en ganska ny nätbutik, den grundades 2011 av Martin Berggren med hjälp av Yannick Molinari. Man har en lite annorlunda idé där man fokuserar på en region i taget – där man genom en producent de gillar från regionen sätter man ihop ett urval av viner – Intressant!

Vem producenten är och vilka viner de rör väntar vi med åtminstone tills imorgon eller slutet av veckan här på bloggen och på BKWine Magazine. Vill du veta mer om appellationen Faugères så finns det en del på BKWine magazine, läs mer och se bilder här!

Magnus Reuterdahl