Det lackar mot jul, föregående år har jag endast bloggat sporadiskt under julhelgen – vi får se hur det blir i år, några inlägg kommer det dock att bli. Nu är i alla fall alla julklappar inhandlade och kvar återstår bara ett par timmars arbete innan det är dags att göra jul. Här i Härnösand börjar lite julkänsla att infinna sig i och med att snön faller och har lagt sig men julen kommer inte firas här utan i Karlskoga. Idag är sannolikt sista arbetsdagen för året och sedan är det dags att äta asfalt – från Härnösand till Karlskoga för några dagars välförtjänt ledighet, god mat och medtaget vin🙂

Jag har också köpt mig en egen en egen julkapp att förtära på julbordet, den kommer intas med litesmörstekt bröd, flingsalt och svartpeppar och sköljas ned med Champange!

Utav outgrundlig anledning tycker min sambo att det är svårt att köpa julklappar till mig, personligen tycker jag att jag är som en öppen bok; ge mig bra vin så är jag nöjd och glad! jag misstänker dock att hon inköpt något annat – får se vad de blir.

Om jag inte skriver något innan julafton ber jag att få önska er alla en underbar jul; unna er god mat och minst ett par glas riktigt bra vin, köp något ni testat förut och njut av julen🙂

Ett tips till julbordet är att öppna en flaska Champagne – festligt och mycket gott till det mesta på ett traditionellt julbord, vänta dock till ni ätit sillen, sill och Champange är inte de såtaste av vänner, och avsluta med lite port framåt kvällen för värme och njutning!

God Jul önskar

Magnus Reuterdahl