När jag säger den stora boken menar jag den stora, denna klump väger sina mogna 2+ kilon, innehåller fantastiska foton och information om Franciacorta och dess vinerier fördelat på 340 sidor: Franciacorta – Un Vino, una terra. Boken är skriven på italienska och engelska. Nyligen hemkommen från den europiska vinbloggskonferensen med tvenne böcker som milt sagt inte är Ryan Air vänliga. Då jag bara har behov av en är jag beredd att ge bort en mot tips på ett bra italienskt vin eller restaurang, eller ännu bättre en restaurang som har något riktigt intressant italienskt vin på vinlistan. Lämna en kommentar med en motivering varför vinet, restaurangen eller vinlistan är särskilt bra innan den sista november– den som faller mig på läppen får boken.

Tänker också passa på att gratulera min Göteborgska favorit Thörnströms kök till utmärkelsen Årets Krog & Årets Krögare på Restauranggalan – det är ni värda – jag hoppas kunna återbesöka er inom en relativt snar framtid.

Magnus Reuterdahl