Jag är omnivor, jag älskar kött från land, från havet och från skyn (i dubbel mening) och jag älskar grönsaker, frukter, rotfrukter mm. Normalt sätt brukar jag säga att allt ska provas åtminstone en gång men här drar jag min gräns.  Jag fick en länk rörande en dansande bläckfisk, det hävdas att den ska vara död, jag har dock svårt att tro det. Efter att ha sett följande länk började jag faktiskt att fundera på att bli vegetarian. Istället kommer jag hålla hårdare på att köpa kött framtaget på ett bra sätt från djur som haft en så normal uppväxt som möjligt.  Att medvetet plåga djur som underhållning i matlagningen går helt bort!

OBS – om du är känslig bör du inte titta på denna video!

Enligt inlägget kopplats till videon är detta en rätt från Hakodate, Hokkaido, Japan – vilken tydligen är vanligt förekommande i området. Det finns också en län som berättar hur det hela funkar rörande grodor – dessa är uppenbart döda då halva kroppen är borta, klicka här, i detta fall måste jag dock säga att jag är tveksam, det ser snarast ut som att bläckfisken vill fly.

Magnus Reuterdahl