För ett tag sedan drog Red Scream and Riesling ihop ett antal vinbloggare och några andra till en minnesvärd Riesling -2005-kväll (läs här och här).

Ikväll är det dags igen, temat för kvällen kan sägas vara i Forrest Gumps anda: ”Life Is like a Box of Chocolates… You Never Know What You’re Gonna Get!” Dvs vi tar med oss något ur våra respektive källare och dricker det blint eller halvblint och fixar lite schysst tilltugg i form av mat och ost. Tyvärr kan jag inte avslöja vad jag kommer att ta med, då jag misstänker att några av deltagarna möjligen tittar in här då och då men något gott blir det. Jag kan dock avslöja att jag också tar med en bonusflaska; 2010 le Temps du Sorcier från Domaine la Rabidote (läs mer här).

Kvällens deltagare är Red Scream & Riesling, Svenssonsmakaren & Who cut the cheese samt ytterligare någon som dock inte bloggar. Med tillförsikt, två pavor och ett glas kommer jag styra mina steg mot söders höjder.

Det ser för övrigt ut som att det kan komma att bli ett lite förmiddagsvin på lämplig lokal på vägen dit🙂

Magnus Reuterdahl