Mikael Mölstad är känd för de flesta via ett antal böcker om vin såsom boken En Värld av Vin, som också finns i digital form, på senare tid nyhetssajten WOWnews och mycket annat som rör vin. Nu debuterar han som vinbloggare för Svenska dagbladet. Han kommer också att vara deras vinskribent från och med den 28 januari.

Mikael Mölstad skriver följande om bloggandet:

Så är det detta med bloggeriet också. Det är helt nytt för mig. Jag läser ju visserligen andras bloggar men har värjt mig för att sätta igång själv. Det ska ju hållas igång. Men när Svenskan bad mig starta en blogg vid sidan av vinskriveriet i tidningen så tvekade jag inte. Här får jag ju faktiskt en kul möjlighet att ge dig som läsare en lite ”bakom-kulisserna”-bild av mitt liv i branschen...

Välkommen till bloggosfären – det är kul med en vinskribent som läser bloggar och det ska bli intressant att följa hur du kommer nyttja mediet.

Mvh

Magnus Reuterdahl

