Då och då rasslar det ned pressmeddelanden i min mailbox, en del är från företag vars mailinglistor jag prenumererar på andra kommer från företag inom vin- dryckes- eller restaurangbranschen som hittat hit till Aqua Vitae. Jag har under en tid funderat på exakt hur jag ska förhålla mig till dessa – majoriteten av mina inlägg bygger på att jag provat ett vin eller något närliggande och därefter väljer att skriva om detsamma – när det gäller pressmeddelanden hamnar man i en liten annan situation. Då och då kommer det dock pressmeddelanden om produkter eller tjänster som jag finner intressanta och kommer då att presenterar dem under rubriken pressmeddelanden.

Det första för året kommer från BKWine, för er som prenumererar på deras nyhetsbrev/brief kommer detta inte som en nyhet, för er andra får det fungera som en påminnare om att börja prenumerera.

BKWine anordnar världens första ekologiska vinresa. Alla vingårdar som besöks på denna resa i Rhônedalen är ekologiska eller biodynamiska. Andra resor innehåller även vin- och matresor till Bordeaux, Toscana, Champagne och Bourgogne. Hela programmet finns på sajten www.bkwine.com. Tips på en lite exklusivare gåva till någon vinintresserad (om någon känner sig hugad att ge mig presenter av något slag passar detta mig :D) eller som semestertips.

Pressmeddelande nummer två kommer från Goda Drycker.com. Godadrycker.com har inlett det nya året med en italiensk temamånad med rubriken ”Italienska frestelser”, med särskilt
fokus på italienska viner, mat- och vinresor och provningar av italienska drycker. För mer information besök www.godadrycker.com!

Pressmeddelande nummer tre kommer från Wine blog trophy. En tävling för alla vinbloggare som skriver om viner från Loire – anmäl dig innan den 31 januari för att vinna en resa till just Loire.

Det sista pressmeddelandet för denna gång kommer från Born Digital Wine Awards – om du har en vinblogg har du chansen att vinna 1000€ – kategorierna är följande:

Bakom tävlingen står bland andra personerna bakom the European Wine blogg Conference vilket för mig till att göra lite reklam för årets konferens som kommer att gå av stapeln i Franciacorta, Italien, den 14-16 oktober –  vi kommer att vara där och vi hoppas på att fler svenska vinbloggare ansluter.

Glöm inte vår egen tävling där vi lottar ut tre böcker om vin i Österrike – läs mer här!

Det var allt för denna gång!

Magnus Reuterdahl

Ps. Aqua Vitae publicerar normalt inte pressmeddelanden om enskilda viner eller vinrealeaser utom om händelser eller aktiviteter som vi tycker verkar intressanta – vill du skicka ett pressmeddelande till oss går det bra på aquavitae[at]live.se. Ds.