Ska inte påstå att jag har några höga förväntningar, och plastglas av seltzer typ och plastflaskor höjer inte mina förväntningar. Det ger inte direkt ett intryck av lyx, men å andra sidan gör väl kanske inte priset det heller – även om det är högt i förhållande till vad man får, 89;- för 37,5 cl.

Vinet går under namnet 2009 Le Bistro Rouge vin de France och gjort av Merlot, Carignan och Syrah.

Smaken är syrlig, med mycket bär och en aning krydda. Det är ganska saftigt i tonen och påminner om vinbärsaft men med ett inslag av kärnbitterhet. Frågan är vem som vill ha det här vinet och till vad – oinspirerat, tråkigt och menlöst!  Det smakar inte illa men inte heller särskilt gott – samtidigt vet jag inte om jag förväntat mig så mycket mer heller. En fråga som dyker upp är, vill inte SJ sälja?

Hur någon kunnat kalla detta ett fynd är för mig ofattbart, vad kallar man då ett gott vin?

Andra som druckit vinet är Dagens vin

Magnus Reuterdahl

