Mål inför 2013

Förra året siktade jag på att spräcka 1000-inläggs intervallen, vilket betydde 159 inlägg – det blev 231. Kan jag ligga på ungefär samma mängd i år är jag fullt nöjd men man vill ju också utveckla sig.

Något som jag planerar att göra under året är att läsa fler böcker om vin, vilket sannolikt kommer återspeglas i bloggen. Ett inlägg om vinbok the Billionair’s Vinegar skrevs igår, dels i inlägg rörande böckerna men det kommer sannolikt också att påverka vilka viner jag kommer. Med andra ord jag räknar med att bli inspirerad. Dock misstänker jag att det från just ovannämnda bok inte blir så många, om ens några. Viner från 17- och/eller 1800-talet tillhör inte vanliga även om jag provat några portviner från 1800-talet. Skulle dock några äldre flaskor dyka upp får man hålla ett öga på proveniensen.

Patrick McGovern på EWBC 2012

Patrick McGovern, EWBC 2012

Nästa bok till rakning är Patrick E. McGoverns Uncorking the past och då ett ämne som ligger närmare mitt yrkesmässiga – vin & arkeologi, jag hade också glädjen att träffa honom och höra honom berätta om sin forskning tidigare i höstas på EWBC i Turkiet.

Magnus Reuterdahl

Kommentera

