Vinbloggare kör analogt; Historieberättande på ewbc

Under den europeisk vinbloggskonferensen (ewbc) i Franciacorta i Italien var jag ombedd att gå upp och berätta en historia om vin eller mig själv eller något däremellan, vilket kändes lite hedrande. Det blev helt ok, om du vill se det börjar jag cirka 45 minuter in i filmen.

Det var intressant att hålla ett föredrag out of kontext – och utan mina vanliga verktyg, såsom Powerpoint presentationer eller fynd. Men också inför en helt annorlunda publik än vanligt. När jag vanligen skriver om vin sitter jag inne på min kammare och knackar på tangentbordet, kan sudda, skriva om, gå och kolla källor etc. om det handlar om arkeologi är det i regel baserat på en rapport eller ett material man jobbat med under en längre tid – trots detta så kändes det åtminstone ok, trots viss snubbling på ord etc.

Titta också på de andra – majoriteten är riktigt underhållande och mycket bra.

Magnus Reuterdahl

One thought on “Vinbloggare kör analogt; Historieberättande på ewbc

  1. Ping: Vinbloggare kör analogt; Historieberättande på ewbc | @zone41 Wine World | Scoop.it

Kommentera

