Påminnelse – imorgon är det Wine blogging Wednesday

Wine Blogging Wednesday nummer 71 går av stapeln imorgon under temat “Rhones Not From The Rhône” under ledning av Winecast.

Jag deltog i förra omgången som hölls av Catavino under parollen Spanien. Wine bloggning Wendesday är den äldsta vinbloggskarnevalen på nätet och är ett utmärkt sätt att utmana både sina sinnen och vidga sina kunskaper. Det är också kul att följa och delta i twitterflödena innan, under och efter provningen. Det är ett bra sätt att hitta nya bekantskaper, bloggar och viner. Det går också bra att följa med via twitter via #WBW71.

Vill du vara med välj ett eller flera vin tillverkas av de druvor som associeras med Rhône men som inte producerats där. Det kan vara vitt, rosa eller rött, mousserat eller eller ett starkvin men det vara gjort av, i huvudsak, en Rhone druva. Vill du veta mer kolla upp Winecast.

Jag tror jag vet vad jag kommer prova – hart dock inte helt bestämt mig än – har du något kul förslag är det bara skriva i kommentarsfältet eller skicka ett mail – har du inte lust att sitta ensam kanske vi kan göra något kul tillsammans.

Magnus Reuterdahl


Kommentera

